Auchan Partner Nap – Dominique Ducoux, vezérigazgató

Auchan Partner Nap – Dominique Ducoux, vezérigazgató. Új útra lépett az idén 15 éves Auchan Magyarország Kft., tudtuk meg az Auchan Partner Napon, melynek célja az volt, hogy a jelenlegi – több mint 1300 beszállító – hálózatát további hazai gyártókkal és termelőkkel bővítse, így mind a 19 áruház termékválasztéka bővülhessen.

Az első alkalommal megrendezett Partner eseményen bemutatott előadásokból kiderült, hogy az Auchan csoport a világ 12 országában van jelen, mintegy 300000 munkatárssal, így a világ 10. legnagyobb élelmiszer kereskedője. Az áruházlánc hazánkban a 16. legnagyobb foglalkoztató és 32. legnagyobb vállalat.

Magyarországon az elmúlt 15 évben az Auchan Magyarország Kft. 200 milliárd forint értékű befektetést valósított meg. Összesen 19 áruházat, 4 logisztikai központot üzemeltet és mostanra 300 millió vásárlót szolgált ki, mintegy 240 000 m2 eladótérben. A 15 év alatt az eladott termékszámát tizenkétszeresére, éves szinten közel 800 millióra növelte, a foglalkoztatottak számát pedig tizenháromszorosára, közel 8000 főre.

Dominique Ducoux az áruházlánc vezérigazgató is jelen volt a rendezvényen, akitől megtudtuk, hogy az Auchan Magyarország Kft. a jól bevált diszkont árpolitikáját megtartva tervezi a jövőbeni fejlesztéseket. A partnerekre vonatkozóan a vezérigazgató bejelentette “vállalatunk mintegy 1300 beszállítója 260 beszállító a kezdetektől fogva áruházláncunk partnere, velünk együtt növekedett az elmúlt 15 évben, ennek köszönhetően mára ők teszik ki az áruházlánc forgalmának 40%-át. Beszédében kiemelte, hogy közvetlenül a termelőkkel és gyártókkal kíván az áruházlánc kapcsolatban állni, így a vásárlók alacsonyabb áron vehetik meg a termékeket, a termelők pedig, több pénzt kaphatnak értük.

Mint mondta, büszkék arra, hogy a tevékenységünkkel a magyarországi vállalatokat és a magyar gazdaságot erősítik, hiszen a közel 1300 jelenlegi beszállítójuk 92%-a hazai vállalat, vagy Magyarországon bejegyzett cég. A mai napon további hazai gyártók és termelők előtt nyitják meg a lehetőséget, hogy csatlakozzanak beszállítói körükhöz, ezzel tovább erősíthetik a hazai gazdaságot, közvetve több ezer munkahely létrehozását és megőrzését támogathatják, ami fontos számunkra! Az Auchan 19 magyarországi áruházában 2012-ben az előző évhez képest 10 százalékkal 300 milliárd forintra nőtt a forgalom, a vásárlók száma 15 százalékkal 36 millióra bővült, foglalkoztatottaik száma elérte a 8 ezret – tudtuk meg az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatójától.

A megnyitón beszédet mondott Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Dr. Pesti Imre kormánymegbízott is. Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter beszédében kiemelte, hogy az Auchan áruház segítséget nyújt a magyar vállalkozások további fejlesztéséhez és megadja számukra azt a lehetőséget, hogy egyre nagyobb szerepet töltsenek be a magyar gazdaság és a magyar társadalom dinamikus fejlődésében. Mint mondta, bízik abban, hogy a Partner Nap ugyanolyan sikeres lesz, mint a nemrégiben lezajlott Székely Hetek, vagy az Auchan tavalyi magyar alma akciója, amely nagy népszerűségnek örvendett mind a vásárlók, mind pedig, a termelők körében. Reményét fejezte ki, hogy ezen a Partneri Napon olyan hosszú távú, kölcsönös előnyökön alapuló partneri viszony jön létre a francia áruházlánc és a hazai beszállítók között, amely megteremti a lehetőséget a magyar kis- és középvállalkozók számára, hogy az Auchan áruházlánc üzleteinek integrált partnereivé váljanak.

Az Auchan városok nevében Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere szólt és mutatta be mit jelent Budaörs város fejlődése szempontjából a 15 éve tartó házasság az Auchannel.

Balogh Gabriella kontrolling igazgató elmondta az Auchan Magyarország első áruházát 1998-ban Budaörsön nyitotta. Mostanra a hatodik legnagyobb kiskereskedelmi lánccá fejlődött az országban. Teljesítménye alapján a 32. legnagyobb cég Magyarországon.

Varga Gabriella beszerzési igazgató arról beszélt, hogy az Auchan áruházakban található termékek 92 százalékát magyarországi beszállítóktól szerzik be. Az áruházak kínálatának 25 százaléka élelmiszertermék, amelyek a forgalom 63 százalékát adják.

A rendezvény második felében a szekcióülések párhuzamosan több helyszínen zajlottak. Az egyik teremben a potenciális partnerek azokról a lehetőségekről, feltételekről kaptak tájékoztatást, amelyek segítségével az áruházlánc partnereivé válhatnak.

Interjú: Szabados Julianna. Megjelenik: Közéleti Gazdasági Krónika.

Leave a Reply